5 Kasım 2013 Salı

ATM'de centilmen davranmanın faydası

  ATM'lerden oldum olası korkmuşumdur. Kartı içine sokarsın ve beklersin. Ama ya kartı yutarsa? İşte o zaman buyur ayıkla pirincin taşını. Hele bir de üstüne acelen varsa... Makine yeniyse biraz daha rahatlarım çünkü kasmadan çalışır. Ama eskiyse, aksama oluyorsa, kartı içine alırken bile zorlanıyorsa içimde fırtınalar kopar. Daha yenilerde de böyle bir olay oldu. Bir kadınla neredeyse aynı zamanda ATM'nin önüne geldik hatta ben biraz daha önce gelmiştim. Sonra hani "centilmen"im ya "Siz buyurun" dedim kadına. O da bana teşekkür ederek geçti, kartını soktuktan sonra ise sistem hata verdi. Kartı ,büyük bir şans sonucu, biraz geçtikten sonra veren ATM'ye bakışlarıma gelecek olursak; bir uçurumun ucundan düşmekten sın anda kurtulup o uçuruma bakarsınız ya nabız hızlanmış, gözler dehşet içinde açılmış, ellerde hafif terlemeler... İşte bunlar o andaki durumumdu. Tabi ucuz kurtuldum modunda alnımdaki soğuk teri sildim o ara kadının yerine de üzülüyordum ama ya o ben olsaydım gibisinden bencilce bir duyguda yok değildi hani. Buradan anladığım şey ise centilmenlik güzeldir. :)